Hizmet verdiği sektör çeşitliliğiyle pandeminin risklerini minimum düzeye indiren Norafix, 2020’de yüzde 20’lik büyüme yakaladı. Norafix Genel Müdürü Mustafa Buldu, normalleşme adımları ve aşılma hızına bağlı olarak sene sonunda yüzde 30 büyüme hedeflediklerini söyledi.
Yapışkanlı etiket ve bantlara yönelik ürünlerin önemli bir bölümünü tedarikçilerine yarı mamul ve mamul bir şekilde sunan Norafix. 2005 yılından beri müşterilerden gelen talepleri karşılıyor. Firma olarak planladıkları yatırımları devreye aldıklarını ancak pandemi nedeniyle yatırımın geri dönüş süresinin uzadığını anlatan Norafix Genel Müdürü Mustafa Buldu, “Farklı endüstriyel bantlar üretmek için ufak bir yatırım yaptık. Bu kapsamda çift taraflı bantların kenarlarından rahat sıyrılması için bir makine parkuru oluşturduk. Ancak pandeminin ortaya çıkması bu anlamda yatırımlarımızın da aksmasına neden oldu” ifadelerini kullandı. Yapılan yatırımların her daim geri dönüşü olduğunu anlatan Buldu, “Yaklaşık 40 sektöre hizmet verdiğimiz için pandemi döneminde riskleri de minimum düzeye indirdik ve yüzde 20’lik büyüme yakaladık. Yapmış olduğumuz yatırımların sinerjisi, normalleşme adımları ve aşılama hızına bağlı olarak 2021’de ciro olarak yüzde 30’luk büyüme hedefliyoruz” diye konuştu.
Türk Cumhuriyetleri’ne ihracat yapmayı hedefliyor
İhracat ayağında ise Türk Cumhuriyetleri’ne hizmet vermek üzere çalışmalar yaptıklarını belirten Buldu , “Kazakistan, Özbekistan başta olmak üzere Azarbeycan ve Türkmenistan gibi ülkelere ihrcat yapmak en önemli hedeflerimizdendir. Sınırların tam anlamıyla açılmasıyla birlikte ihracat atağına geçeceğiz” açıklamasını yaptı. Diğer taraftan medikal sektörüne de hizmet verdiklerini ve bu alanda önemli girdiler elde ettiklerine değinen Mustafa Buldu, “Ancak vadelerin uzaması ve ödemelerin gecikmesine bağlı olarak yatırımlarımızı farklı sektörlerden gelen talepleri karşılamaya yönelttik” değerlendirmesinde bulundu. Ürün seçiminde dikkat edilmesi gereken özelliklerden bahseden Buldu şunları söyledi “Çok çeşitli kullanım amaçları olan çift taraflı bant seçerken bazı önemli kriterlere dikkat etmek gerekir. Çift taraflı bant üretiminde kullanılan yapışkanın cinsinden tutun, yapıştırılacak malzemeye kadar düşünülmesi gereken bir dizi etken vardır. Örnek vermek gerekirse plastik için verimli olan çift taraflı bant, duvara yapışacağı zaman verimli olmayabilir. Bunun yanı sıra depolama özellikleri de çok önemlidir. Yaz aylarında verimli şekilde çalışan bant çeşidi kış aylarında sorunlar oluşturabilir. Tüketicilerin bu unsurları göz önünde bulundurarak alım yapmaları gerekiyor.” Mustafa Buldu, bant seçimi konusunda ücretsiz şekilde danışmanlık hizmeti verdiklerini belirterek sözlerini tamamladı.